Post #1, 2013

Posted on zondag. 13 januari 2013

3


In plaats van de vele 365 projecten doe ik 12 projecten. 12 maanden, eens per maand iets knutselen, eens per maand iets helemaal nieuws koken, eens per maand een boek lezen. De knutsel is gedaan, het recept gekookt, het boek is uit.

Ik knutselde een los kraagje, met glitter. Ik vond een leuke blogpost in mijn feedreader, volgde de link naar het patroon, en daarna volgde ik alle aanwijzingen op en nu ben ik het bezit van een glitterkraagje, dat vrij taai en stijf is, maar wel erg leuk.

Ik las “De Glazen Brug” van Marga Minco en dat was wel zo ongeveer wat ik verwachtte. Het is een dun boekje, net als “Het Bittere Kruid”. Onderduiken, vervalste persoonsbewijzen, verlies van familie, vrienden, een zoektocht. Na het lezen van Marga Minco voel ik me altijd een beetje alsof ik zweef, alsof ik mijn voeten niet helemaal op de grond heb. Empathisch vermogen, ik heb het.

Ik kookte wortel-rode linzensoep en het was ontzettend lekker. Comfort food. Een beetje Marokkaans geinspireerd, met een humus en citroen swirl. Het was makkelijk: worteltjes in bouillon gaar koken, een blikje linzen er bij, van die Finesse kookroom, koriander en komijn en peper en de staafmixer erin. Daarna roomkaas, humus, citroen en een beetje Finesse erdoor om het een beetje minder stijf te maken en opeten maar. Ik kan het aanraden. Want het was koud vandaag en we hadden voor het eerst dat TW niet wilde slapen en daarnaast was het gewoon erg lekker en vegetarisch en gezond. Ik denk dat je het zelfs heel makkelijk vegan kan maken, mocht je dat willen, dan gebruik je gewoon vegan sour cream ipv Finesse. Simple comme bonjour. Toch?

Enfin, elke maand een knutsel, een boek en een kooksel.
Moet lukken.

Image

Posted in: Uncategorized