nerven

Posted on dinsdag. 4 september 2012

3


Zoals u wellicht weet, ben ik nogal een nerveuzig type. De zenuwen zitten vrij los en grijpen me gemakkelijk bij m’n keel. Nieuwe mensen ontmoeten? Drie dagen van tevoren ligt er al een steen in m’n maag. Een presentatie houden? Van hetzelfde laken een pak. Laten we het maar niet over de tandarts hebben.

Donderdag gaan we weg. TW gaat naar Opa en Oma (voor het eerst zo lang) en daar ben ik een beetje bezorgd over. Hij vindt het leuk bij Opa en Oma en zijn twee ooms spelen de hele dag met hem: ze voetballen, spelen met autootjes, ‘gamen’ en Opa en Oma gaan met hem fietsen. Ik twijfel er niet aan dat hij het geweldig zal vinden. Maar mocht er iets niet goed gaan, dan zijn we niet zomaar terug en daar ben ik een beetje zenuwachtig over.

Maar nog veel erger is dat ik nog niets heb gehoord van de mensen van wie een kamer huren. ‘Wait for instructions, which will be send a few days before your stay’ – ik snap dat dit nog twee dagen is, maar hallo! Sommigen van ons proberen dingen een beetje in te plannen en ze weten graag het een en ander van tevoren! Zoals waar ze naar toe moeten als ze uiteindelijk in Victoria uitstappen.

Daarnaast heb ik al zo’n 3489257 keer gedroomd dat de mensen die we gaan ontmoeten me compleet zullen haten, dus dat is ook een goed begin…

(deze post gaat echt nergens naartoe, excuses)

Wat gaat er wel allemaal goed?

Ik heb de tickets uitgedraaid, de invoice van de kamer verhuurders, de restaurant reservering voor donderdagavond (half acht) en een paklijst waarop staat welke jurken ik meeneem. Ik ben nog nooit op stap gegaan met zo’n uitgebreide garderobe in mijn koffer. Ik neem zelfs schoenen mee! Ik ben erg onder de indruk van mezelf. Nou moet er nog het een en ander gewassen worden en het wordt nogal passen en meten om al die kleding in de koffer te krijgen, maar ik mag de Oyster cards van M lenen (ik kan die van onszelf echt nergens vinden!) en het is nou niet bepaald de eerste keer dat we naar daar gaan.
Vanmiddag aan de knutsel als TW slaapt: er moeten acht uilenfelties komen voor donderdag 13:00. En dat ga ik gewoon doen.

Kan iemand even zeggen dat het allemaal wel goed komt? Dank u.

Posted in: comment, familie