mac and cheese in een zakje

Posted on zaterdag. 28 juli 2012

5


Een van de meest leutige dingen van een vakantie zijn wel de andere supermarkten. En omdat wij aan de grens vertoeven, togen wij naar een Vlaamse Carrefour.

Lieve mensen, wat een pracht.

Ongesneden brood (ik kocht een half wit tijgerbrood – ik droomde er gisteren nog over). Een heeeeeeeleboel dood dier in verscheidene vormen (Baardmans en ik werden er spontaan compleet vegetarisch van…). Kaas. Kaas. Meer kaas. Met een beetje kaas. TW die onmenselijke geluiden liet horen omdat hij een stukje kaas kreeg, het was een bijzonder moment, mijn kind’s eerste foodgasm. Wijn en bier. VATEN VOL. (champagnes kunt u aan de kassa verkrijgen. Echte champagne, geen bubbeltjeswijn.) Chocola – veel met speculoos, mijn vraag: WAAROM?! Weinig toetjes, vond ik en weinig van de traiteur, maar het was maar een kleine Carrefour (u begrijpt dat met ‘klein’ een Albert Heijn XL wordt bedoeld, he?) Maaaaaar….

MAAAAAAARRRRR!!!

Ze hebben ook allerlei rare ‘gemaksproducten’. Aardappelpuree waar je heet water bij doet, drie minuten laat staan en dan een complete maaltijd is met doperwtjes en een vreemd soort vleesachtige actie.

En macaroni met kaassaus. In een zakje. En dat heb ik dus gekocht. Want dat doe ik. Omdat ik zo raar vind dat mensen dat niet zelf even in elkaar flansen: kookt wat macaroni, kiept er een eetlepel roomkaas in en een half zakje geraspte kaas van uw voorkeur, even roeren en klaar! Maar goed. Nu ligt er dus in een caravankeukenkastje een zakje mac&cheese. ‘Doe 450ml water in een pan van 20cm doorsnede (specific much?) en strooi de inhoud van het zakje in het water en breng aan de kook. Laat de macaroni met kaassaus 7-9 minuten doorkoken.”

U begrijpt dat deze post vervolgd wordt?

Ik bedoel: u wil toch weten of het wat was en wat het dan was en of we het overleven*?

——————

Ik schreef deze post toen het nat en koud en nog kouder en nog natter was. Wij vertrokken afgelopen woensdag in de smoorhitte. TW heeft tijdens onze acht dagen vakantie één nacht geslapen. We konden niet meer. En het zakje mac&cheese ligt nog in een caravankeukenkastje. Het is jammer. En ik schaam me lichtelijk. Aan de andere kant: geen kans op buikloop.

Dat dan weer niet.

*Ik zat het niet aan TW geven, het arme kind heeft het genoeg te verduren deze vakantie: wat is het godsgruwelijk KOUD en NAT!
** Het plaatje van mac&cheese dat bij deze post zit, is van vrij gruwelijke Amerikaanse mac&cheese van Kraft. Een smaaksensatie die je nog geen krijgsgevangene aandoet.

