Project52 – Sketchbook Project Limited Edition

Posted on woensdag. 15 februari 2012

4


Samen met mijn matties van het #LCF werk ik sinds maandag aan mijn Sketchbook. Ik heb gekozen voor ‘spelling and other things to learn’ en moet me hoeden voor kitchy scrapbooking. Ik wist niet dat ik dat in me had, maar voorwaar: zo leer je elke dag iets nieuws en blijkbaar ook nog genoeg over jezelf.

De A, C, D, F en G zijn klaar. De A is van Activist, de C van Capri-Sun. De D van Doctor Who, de F van Fik en de G van Glitter. Ook al mag je geen glitter gebruiken. Dus ik heb er glitterpapier ingeplakt. That’ll show ‘m!

Ik recycle oude capri-sun pakjes, heb een Innocent smooties pak omgewassen voor een volgende pagina en ga voor de K een koekje van karton knutselen. Het ziet er allemaal vreselijk amateuristisch uit, maar ik heb er wel veel plezier in. Niemand zegt dat het perfect moet zijn. Alleen dat het voor 30 april in Brooklyn moet liggen. Maar ik heb in twee dagen zes pagina’s gedaan, dus met nog vijf of zes dagen zou het moeten lukken. Dan komt het moeilijkste: een bio schrijven. Toch denk ik dat dat ook vast wel lukt. Ik heb er voor gekozen om mn hele sketchbook gewoon in het Nederlands te doen. Niet omdat ik expressiever ben in het Nederlands, integendeel, in het Engels durf ik veel meer te zeggen! Maar het lijkt me leuk voor de librarian die mijn werkje gaat ontsluiten. Ziet ze nog eens wat anders.
(ik begon en vergat even dat het boekje naar Amerika moet… oeps…)

Maar nu zit ik dus met mn Project52. Ga ik elke pagina apart inwerken als project? Een cluster van pagina’s? Het hele sketchbook in een keer? Doe ik naast mijn sketchbook nog andere projecten om aan die gevreesde 52 komen? Ga ik nu dozen koekjes bakken (terwijl mijn regenboogkoekjes nog niet eens op zijn? Terzijde: TW kreeg een glitter in zn oog, dus tot hij vier is geen glitters meer op koekjes!)?

In ieder geval ga ik zwaar aan de craft met dat sketchbook en bak ik eind februari een Schwarzwalderkirschtorte. Mijn droomtaart. Dat ga ik doen met @macelmo, mijn bakker in crime. Daar maak ik foto’s van en die gaat zeker in Project52 komen. Suggesties wat betreft ‘what do do’, graag in de comments belllloowwww!

