Project52 #16

Posted on woensdag. 25 januari 2012

4


1 oktober 2011 nam ik me voor om een jaar lang elke week een fröbel/knutsel/craftysjit te doen. En nu loop dus twee projecten achter, maar na deze nog maar eentje! Fijn dat ik mezelf nauwelijks eisen heb gesteld, want dit project is echt maar heel erg klein!

Project52, #16 De theezakjes met hartjeslabels

Ik zag dit project ergens en ik kan niet meer vinden waar. Dat vind ik niet fijn, maar ik heb het projectje al ‘af’, dus ik knal hem hier toch op.

Wat heb je nodig? 

gekleurd papier of vilt (ik gebruikte vilt)
theezakjes (zolang er maar een touwtje met een labeltje aanzit, de smaak maakt echt niet uit!)
niettang (met nietjes)
schaar
potlood
stukje oud papier

Teken een hartje (of een ander figuur) op het stukje oud papier, ongeveer ter grootte van het labeltje van het theezakje, knip dit uit en leg het op je gekleurde papier of vilt. Ik legde het op oudroze vilt en nam het patroon over. Knip daarna het hartje uit en trek voorzichtig het labeltje van het theezakje. Leg het vilten (of papieren) hartje op de onderkant van je niettang en frummel het touwtje zo dat het precies op het hartje ligt en wel zo dat als het nietje er in ramt, het touwtje vastzit. Ram het nietje er door. Op zich ben je klaar. Ik trok het koordje er  nog door en legde er een knoopje in, zodat het touwtje er moeilijker vanaf kan worden getrokken.

Klaar!

Maar dan verpest je je project door zelf zo’n beschermhoesje te maken voor om het theezakje, dat er na eindeloos gefruts uitziet alsof het is gemaakt bij Juf Miep in de kleuterklas. Beetje jammer. Ik zou zeggen: laatste deel? Optioneel!

Het mooie van dit project is dat je veel van je overgebleven spulletjes kunt gebruiken, zo had ik dus nog een half vel oudroze vilt liggen en theezakjes heeft iedereen eigenlijk wel in huis. Een klein stukje oud papier en je bent al klaar: het is klein, snel, simpel en goedkoop om te maken en volgens mij ook ideaal om te doen met kleine kinderen die al wel zelfstandig kunnen knippen. Je hoeft ze dan alleen te helpen met het nieten. Daarna kun je samen een theefeestje geven of in zo’n minipotje van een kinderserviesje een beetje thee zetten met een zakje dat je net geknutseld hebt. Maak eerst samen die cupcakes van de vorige post. Succes verzekerd!

