Eindejaarspost

Posted on vrijdag. 30 december 2011

4


Och mensen wat was het knus met kerst. De kindertjes in hun mooie kleertjes, alle grote mensen hadden ook hun best gedaan en mn Schwester had nepwimpers van zeven centimeter opgeplakt en was dankzij 12cm hoge hakken bijna net zo groot als ik. Ik had dankzij een joetjoeb filmpje voor het eerst iets getracht te doen met mijn haar en het was verdorie nog gelukt ook! We kregen heerlijk eten, beide families waren dolblij ons te zien en terwijl we van het ene huis naar het andere reden, draaiden we Radio2, want sinds 2000 luister ik daar naar, ook al vind ik meer dan driekwart oubollig, irritant, stomvervelend en ben ik heel vaak uiterst verbaast dat iets die top weet te bereiken. Ja lieve lezer, het land is vol van mensen met ‘slechte’ smaak (Jaaahaaaa, smaak is persoonlijk en daar moet ik me niet druk om maken. Maar als ik het voor het zeggen had, stonden de 3js, Frans Bauer en Andre Hazes er niet in. Lekker dictatoriaal – past mooi in de actualiteit nu Kim Jong-Il niet meer in een glazen kist te begluren is).

Enfin, morgen is het zo ver. Ik kreeg van jullie goede tips en heb in goed overleg met Baardmans besloten gewoon thuis te blijven. We gaan heerlijk aan de knabbel, brengen TW gewoon om acht uur naar bed, net als anders en verder kijken we wat opgenomen acties, zoals Sherlock, Midsomer Murders en als ik het niet meer red (ik word elke ochtend om een uur of half zes wakker, dan ben ik na half elf eigenlijk niet veel meer waard, ik heb veel slaap nodig), dan ga ik gewoon naar bed. Ik word vast wakker van het vuurwerk en dan kijken we gewoon uit het slaapkamerraam naar de veelkleurige knallen en als TW wakker wordt, dan mag hij in het grote bed.

1 januari is een gewone zondag. Misschien gaan we even kijken bij TW’s opa’s en oma’s. Misschien ook niet. We gaan in ieder geval lekker rondhangen. Zonder kater. Zonder zere buik. Zonder verhuilde ogen. En we beginnen 2012 vol goede moed.

