Project52 #9 en #10

Posted on maandag. 12 december 2011

2


Na al dat gedenk over komjoenittie, werd het hoog tijd voor wat ontspanning. Dus hier is (Adriaan van Dis *ligt in deuk* *excuseert zich*):

Project52 #9 – de fleece kerstboom

 

Ik maakte een kerstboom van mosgroene fleece (de basis is 80cm breed, de hoogte is 110cm, je meet de hoogte vanuit het midden en knipt dan een heel hoge driehoek uit). Van geel vegan vilt maakte ik sterren, van rood strikjes en van groen hulst, waar ik dan rode besjes opplakte. Ja, die besjes zijn ook van vilt en hoewel ik de grote versierseltjes vastnaaide met geel borduurgaren, plakte ik die besjes met een beetje textiellijm. Aan de bovenkant maakte ik een lusje zodat hij kon hangen aan de spijker die Baardmans in de muur ramde omdat ik er niet bij kon en aan de onderkant gebruikte ik de binnenkant van een rol pakpapier die ik doormidden had geknipt. Ik naaide deze aan de onderkant, zodat hij een beetje mooi hangen blijft. Het resultaat is hartstikke leuk, zeker voor zo weinig moeite!

 

 

Project 52 #10 – Recycle Rudolph

 

Baardmans was flink in de weer geweest op de bovenverdieping en kwam met oude dozen naar beneden. Deze heb ik meteen geconfisceerd en maakte er een Recycle Rudolph van! De werkbeschrijving vind je hier: http://www.goodhousekeeping.com/holidays/christmas-ideas/scandinavian-christmas-decorations#slide-3 . Deze kun je zelf echt leuk aanpassen. Wat fijn is, want ik heb nog een heeeeeeeleboel karton over!

 

 

