project52 project #8 – Deel 1

Posted on donderdag. 1 december 2011

4


Vorige zaterdag toog ik naar het verre A. alwaar ik met @LogPoes zwaar aan de publieke zine ging bij Dwaze Zaken. Voor een uitgebreid fotoverslag verwijs ik naar de flickr van Logpoes (hier) en haar blog (hier).

Naast leut, Levensvreugd en aardige mevrouwen bij de wc’s (als ook een graftakkige pasgro), was er ook tijd om even naar Boeken aan de Nieuwe Hoogstraat te gaan (ja, bijna hoek Sint Antoniebreestraat, inderdaad!) en daar kocht ik voor zo’n kleine veertig euro aan spullies om zwaar aan de project te gaan voor cadeaus uit naam van zo’n oude man in een rood met witte jurk en met een lange baard (ik ben zelf meer fan van de mooie blauwe ‘robes’ van Dumbledore, misschien moeten die twee eens aan afspraak maken).

Dus, project #8 is: baby/dreumes slofjes van vilt!

Project #8: slofjes

Ik gebruikte dit voorbeeld van Martha en ging voortvarend aan de slag.

TW heeft maat 20 (dacht ik, daarover later meer), zocht op hoeveel centimeter voet dat is en maakte het patroon, door het zo op mijn laptopscherm te vergroten dat ik het zo kon overtrekken. Provisorische lichtbak!

Het patroon knipte ik uit en legde het eerst op bruin vilt, toen op een lichtblauw t-shirtje en daarna op zachte paarse stof-die-geen-badstof-is (ik vroeg om paarse badstof, maar kwam er thuis achter dat het iets heel anders was, maar het kan prima gebruikt worden om slofjes te voeren!). Met een 3B potlood tekende ik het patroon op de stoffen, knipte de boel uit en maakte de deeltjes met Vliesofix aan elkaar en begon met het aan elkaar maken.

Intussen kwam ik op het lumineuze idee om het zooltje even tegen het voetje van TW te houden.

Te klein.

Had ik verdorie bijna alles klaar! Ik liet wel even een traan, niet omdat het nou allemaal zo veel werk was, echt niet, maar samen met een voorhoofdsholteontsteking en ander gedoe, was het net even een klein beetje te veel. Na even een korte brulpartij maakte ik van het bruine vilt dezelfde zooltjes maar dan een ruime centimeter groter, daar plakte ik de oude zooltjes op en dat deed ik ook met het bovendeel van het slofje. En naaide de hele boel aan elkaar. Daar ben ik nu!

Eén slofje is klaar en hoeft alleen nog gedecoreerd te worden. Het andere slofje zit bijna in elkaar. Daarna nog twee paar, een paar voor Bol Buikie (TW’s neefje) en een paar voor Stoer Ding (TW’s nichtje), waarover morgen allemaal meer! (hopelijk, het kan ook best zaterdag worden…)

      Zooltje      

      

Posted in: Uncategorized