Het nuttige met het aangename

Posted on vrijdag. 18 november 2011

2


Mijn moeder was hier gisteren om op TW te passen. Dat doet ze om de week op donderdag en iedere maandag en toen ik thuiskwam was het opgeruimd, schoon en fris. Ze had hutspot gekookt en een rookworst gehaald. Er waren schone luiers en nieuwe sokken voor de spruit. Fijn. Maar het fijnste was dat mijn moeder haar zesde zintuig had gebruikt en geen muis (beneden) wist te bespeuren. Nou heeft ze echt geen zesde zintuig, maar ze heeft wel een ontzettend goed ontwikkeld reukorgaan en weet het te gebruiken. “Als er bij ons in de aanbouw maar een halve muis zit, ruik ik hem al.” zoals ze zelf zegt. En daar stuurt ze dan de katten van m’n Schwester op af.

Volgens mijn moeder zijn er dus geen muizen meer beneden. Ik laat het gif toch nog even staan. Voor de zekerheid. Maar ik heb wel tegen Baardmans gezegd dat hij gewoon naar de borrel moet gaan. Ik meende dat natuurlijk niet, maar goed, eigen schuld dat hij nu gaat. Moet ik maar zeggen wat ik bedoel!

Dus ik besloot iets te doen dat deels uiterst egoistisch is en deels supergezellig: ik nodigde @macelmo uit om te komen eten en om tegen The Voice of Holland te schreeuwen en warme choco met slagroom te drinken.

Nou is @macelmo wel wat van me gewend. Zo gingen er in onze tienerjaren complete rollen keukenrol doorheen omdat ik een loopneus krijg van een flink lachsalvo. Bleef zij zo nu en dan logeren toen ik nog in Amsterdam woonde waarbij we tubs Ben & Jerry’s wegwerkten en nu we toch een eind richting volwassen-zijn wandelen, giebelen we in de trein en irriteren iedereen om ons heen. Zij vindt het echt niet erg om mij gezelschap te houden en me deels te beschermen tegen de hiebiedzjiebies.

Maar dan moet je wel goed voor je beschermer zorgen. Dus ik heb een menu samengesteld en als TW straks wakker wordt, gaan we naar de super en daarna aan de kook. Kippensoep (we hebben allemaal keelpijn!), kaasmuffins, roerei, geglaceerde worteltjes en als toetje chocoladeganache. Met knapperige koekjes.

edit: vanavond is het Children in Need op de BBC, dus we gaan zappen tussen Angela en Terry. Met warme chocolademelk in onze handen.

Posted in: familie, persoonlijk