De dentist – deel 673518

Posted on maandag. 31 oktober 2011

6


Na al die afspraken waar alleen gekeken, gefotografeerd, gepraat en schoongemaakt werd, moest ik vandaag naar de eigenlijke tandarts.

‘Mijn’ tandarts is een van oorsprong Engelse derde generatie Noord-Afrikaanse mevrouw met kleine handen en een zachte stem. Ik moest een wortelkanaalbehandeling ondergaan (een ge-wel-dige vuurdoop wel) en ik had handvatten gekregen van mn peut, maar toch sliep ik al een week niet helemaal puik en kreeg ik tijdens het zinen een heusige freak-out.

Baardmans bracht me en bleef met TW ik de wachtkamer op me wachten terwijl ik in de behandelkamer was met tandarts L en een assistent die ik wel heb gezien, maar me niet meer kan herinneren.

Details van de behandeling zal ik jullie besparen, maar wil nog wel kwijt dat er van alles gebeurde door een paars rubberen lapje dat over mijn mond gespannen was, er op een gegeven moment zelfs rook uit mn mond kwam en ik alleen tranen liet (niet huilde!) en flink trilde, maar niet hyperventileerde of ongecontroleerde bewegingen maakte. Ze was ook razendsnel, want ze gebruikte nauwelijks 40 minuten van het uur dat was ingepland.

Terug thuis, met een verdoofde bovenlip en neus, viel ik als een blok in slaap en werd wakker met alleen de pijn die de klem heeft veroorzaakt.

En vakantie.

Posted in: persoonlijk