Mijn eerste keer…

Posted on donderdag. 27 oktober 2011

5


Boekpresentatie. (Ha! Gotcha!)

Afgelopen woensdag (ja, dit was gisteren) vertrok ik om kwart over zeven uit het pittoreske A. en arriveerde om even voor acht uur op het Centraal Station alwaar ik bij HEMA een paarse panty aanschafte. Daarna doorstond ik leliemeur, de grote verbouwing in de bieb en bijzondere klanten en kleedde ik me om op de wc.

Ik droeg een jurk.

Meerdere mensen hebben mij in jurk gezien.

U begrijpt dat dit een ‘big deal’ is.

Na een korte reis naar het Spooh Eeh, trof ik daar @Logpoes (die trouwens ook een leutig blog schreef over de boekpresentatie) bij de ABC, waar we meteen van wal staken over tentamens, zines, fonts/typeface(s) en zonder boeken het pand verlieten – wat op zich een hele prestatie was. Wij vertrokken naar Het Pakhuis waar we een beetje opgechat werden door een van de koks en te jolig werden bevonden door de eigenaar, maar waar we heerlijk aten, flinke conversee hadden en nadat LogPoes warpaint opsmeerde en ik mijn wardrobemalfunction in het gareel bracht, gingen wij fluks naar Spui 25 waar wij een stralende @EstherDo zagen, fluks gekust werden en daarna zwaar aan de panty-tweet-up gingen, want IEDEREEN HAD EEN PANTY AAN!!!

Ik zag zowel @vrouw_polle als @suusaa weer, @niki_1 en @zezunja en Aukje voor het eerst en @LobDozer  (hij had trouwens geen panty aan) voor het vaakst. Ik zag Esther’s kleine tovenaar (en hij had ‘mijn’ shirt aan!!!! Ik viel zowat van mn stoel) en na een introductie van de uitgeversmevrouw las Esther twee verhalen voor uit de bundel “Berichten uit de zorg” (waarvan ik vind dat je hem NU moet aanschaffen. Via Bol of bij de betere boekhandel). Na het voorlezen werd ze geinterviewd door Martin Laning, wat best een prettig gesprek was. Er kwamen vragen uit het publiek waarop Esther duidelijk en kalm reageerde alsof ze dat al jaren doet.

Hierna was de borrel, wat mooi was, want ik had dorst en daarna ging ik samen met alle anderen in de rij staan om mijn boek te laten signeren. Nu staat er iets heel liefs in en ik kreeg ook nog een prachtige keramieken klaproos broche waar ik echt superblij mee ben. Na nog wat geklessebes gingen Niki, Logpoes en ik terug naar het Centraal waar wij met gepaste eerbied (ahum) de hoofdingang namen.

Ik arriveerde op het station en mijn fiets stond er nog en de banden waren niet leeg.

Al met al een puike eerste keer boekpresentatie.

