project52 #3

Posted on vrijdag. 14 oktober 2011

8


Nigel Slater is een van mijn helden. Na een week die niet één van de beste was (dieptepunt: scheurend huilend op het station nadat ik ontdekte dat vandalen mijn fietsband hadden laten leeglopen) vond ik dat ik de vrijdag prima kon besteden aan TW en aan Nigel’s ‘seasalt chocolate snaps’.

Project52 – #3:

project #3

project #3

Seasalt Chocolate Snaps zoals Nigel Slater ze voordeed op 7 oktober 2011

Ik vind koken creatief en daarom vind ik dat deze kleine chocolaatjes best onder project52 vallen. Om deze notie kracht bij te zetten: een fotoverslag!

Wat heb je nodig?
Een reep chocola (ik gebruikte puur, maar melk en wit kunnen ook)
Zeezout (ik gebruikte Maldon Saltflakes (maar ze zitten in een ander doosje, reduce REUSE recycle!)
Wat je maar wil om de boel op te leuken/lekkeren, bijvoorbeeld: pinda’s, pijnboompitten (geroosterd), vlokken en  zoete amandelen*
Bakpapier (ik gebruikte voorgesneden bakpapier 38×42 van Markant (€0,65)

Stappenplan:

1: smelt chocola au bain marie (of in de magnetron als je dat prettig vindt, bij mij verbrand de boel dan altijd)
2: leg intussen het bakpapier op een schone ondergrond, bijvoorbeeld het aanrecht of een keukentafel
3: *maak de zoete amandelen: neem een zakje amandelschaafsel, doe dit een schaaltje, doe er drie eetlepels water bij en een lepel poedersuiker, roer de boel om en bak dit even in een droge koekenpan, laat afkoelen
4: pel de pinda’s en hak ze (fijn of grof: jouw keus!)
5: rooster de pijnboompitten

project #3

6: Als de chocola gesmolten is, neem dan steeds een kleine lepel chocoladesoep en doe deze op het bakpapier, maak er mooie rondjes (cirkeltjes) van

project #3

7: neem steeds een klein beetje van de verschillende onderdelen en laat deze op de zachte chocola vallen8: bestrooi met zeezout

project #3

9: Doe de chocolaatjes op het bakpapier in de koelkast. Na ongeveer een half uur zijn je 'seasalt chocolate snaps' klaar!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

project #3

10: triomfeer en peuzel

 

En? Vond u het ook Project52 waard? Ik wel. Trouwens, dit kun je ook heel leuk doen met kinderen, alleen moet je even bij het chocola smelten blijven. Want hoe leuk zouden deze dingetjes zijn van witte chocola met discospikkels? *zet op haar boodschappenlijstje*

 

