jurk

Posted on dinsdag. 27 september 2011

17


Ik droeg een jurk naar Manuscripta. Met een legging die ontzettend afzakte. Zo erg zelfs, dat ik hem uittrok. Shock horror want mijn benen, laat staan mijn knieen, hadden sinds de lagere school geen zon meer gezien. Geen buitenlucht, om preciezer te zijn, want het was een mooie dag, maar veel zon was er niet bij. Wel Libanees platbrood en baba ganoesj, maar daar gaat deze post niet over.

Het was verbazingwekkend. Niemand keek me raar aan. Mensen liepen gewoon langs me en keken niet op of om. Ik was helemaal geinspireerd om een nieuwe jurk te kopen en begaf me op de websites van diverse online winkels. Geen H&M, want de armgaten (waar de mouwen ingenaaid worden, uweetwel) zijn altijd te krap. Geen Wehkamp, want ik vind er nooit iets leuks.

Ik kwam uiteindelijk op de website van de Engelse M&S (Marks and Spencer). Degelijk, netjes en redelijk betaalbaar. Ik klikte, voerde adres en creditcard gegevens in en ging vol spanning zitten wachten tot er iemand aanbelde en me het pakje zou overhandigen.

Helaas gebeurde er iets bijzonders. Terwijl het pakje het Kanaal nog niet was overgeweest, was het toch al geretourneerd en de reeds voldane fondsen teruggestort op mijn rekening. Dus ik mailen: what the forking flip happened, man? Zij mailen terug: No idea, totally baffled. You could try again though.

Best een leuke optie. Maar de jurk wordt niet meer verkocht. Beetje jammer wel.

Omdat ik een beetje ziekjes ben, besloot ik dat het een mooie dag was om weer eens rond te kijken. Het zit niet mee: websites weigeren te laden, de jurken die ik mooi vind, kosten je je hemd(jurk?) of zijn er niet meer in mijn maat.

Toch een teken dat ik me verre van jurken moet houden?

EDIT:

Ik kocht deze jurk, bij Evans.co.uk. En ik vind hem zo mooi! Ik hoop dat hij niet als verstekeling op het Kanaal besluit over te stappen op de QE2 en door te stomen naar New York…

mooie Evans jurk

mooie Evans jurk

