kort tandartsfobie blogje

Posted on woensdag. 14 september 2011

6


Gisteren mocht ik weer. De monhygientiste ging de onderkant doen en daarna kreeg ik een ‘intro lachgas’.
Nou had ik me terdege voorbereid en keurig alles gedaan wat de mondhygieniste had opgedragen: dagelijks gestokerd (zo noemt zij dat, ik noem dat stoken…), me te pletter gespoeld met speciale spullie tegen tandvleesontsteking en keurig mijn tong en tandvlees gepoetst (ja, mijn tanden ook).
Ik was minder bang. Minder gespannen.
Dat zei ze ook. Dat het ook makkelijk werkte nu. Het bloedde allemaal minder, maar na een poosje kwam ze aanzetten met allerlei haken en toen raakte ik wel in een lichtelijke paniek. Maar wat is ze lief en wat deed ze voorzichtig. Fijn! Ik ben nu in elk geval hoogstens nog nerveus, maar niet meer bang voor wat zij aan de hand haalt.

Daarna lachgasintroductie. Mensenkinderen, ik heb  me wat weggestoomd, maar wat dit deed! En echt prettig vond ik het ook niet. Zwaar en loom en wegdraaierig. In november gaat degene die deze actie ondernam ook mijn eerste behandeling in zeven jaar doen. Ze is aardig. Vriendelijk. Ze neemt alle tijd. Ik ben daar dus wel bang voor.

Komende dinsdag heb ik een afspraak met de angstcoach. Denken jullie een beetje aan me?

Posted in: persoonlijk