herfstplannen

Posted on donderdag. 25 augustus 2011

11


De zomer loopt ten einde. De studenten stromen het pand binnen (ik niet, ik ben geveld door buikpijn en koorts en algemene akeligheid, wat voel ik me een partijtje blurgh, zeg…) en het wordt al later licht. Een mooi moment om na te denken over projecten die ik deze herfst ga tackelen.

1. In het kader van: “Hoe kan het dat andere padjes* zich wel zo leuk en fantasierijk kleden en waarom lukt mij dat niet?” ga ik op zoek naar kleding die niet alleen lekker zit, maar ook leuk is en ook ‘professioneel’ gedragen kan worden. In de bibliotheek, he. Haal je hoofd uit de goot!

2. De Sew Everything Workshop. Hij is gekocht en mag tot in lengte van dagen gebruikt worden. Dus deze herfst gaat het gebeuren: ik koop goedkope katoen en doorloop de lessen en ga mooie kleren maken die dan weer heel goed bij 1. passen.
Dit is het doel. Nou ja, eigenlijk de complete collectie van die winkel. Maar dan in mijn maat. En mijn budget.

3. Een hele poos geleden las ik een artikel over een man die minder dan honderd bezittingen heeft. Ik kom al aan ruim honderd onderdelen servies… dat moet anders en dat kan anders. Ik start dit weekend met het uitruimen van mijn kledingkast. Een karweitje dat elk jaar terugkomt, maar dit jaar met meer enthousiasme ondernomen gaat worden. Daarna: de rest van de slaapkamer. De badkamer. De waskamer. De schuur. De rest van het huis. Hopelijk dat we in de lente een grote schoonmaak kunnen doen die vlotjes verloopt.

4. Een zine of twee uitbrengen als Zinederella. Hardcopy en downloadable.

5. Ander haar en een andere bril.

Dat zijn vijf projecten. Als de helft lukt, dan ben ik ruim tevreden. Maar we mikken natuurlijk op alles binnenhalen. Da’s heel wat, voor iemand zonder competitiedrang. En daar heb ik het later nog wel eens over…

* voelt u zich gerust aangesproken

Posted in: Uncategorized