Observeringen van een Lowlands-luxe-poppetje

Posted on maandag. 22 augustus 2011

2


Het was me wat, die tiende Lowlands. Twee dagen geweest, thuis geslapen, heerlijk gegeten en gedronken (bijna nog gezonder dan thuis!) en heerlijk op de dijk gezeten bij de Alpha, onder de tarp bij de Lima en in de Echo op een meezakstoeltje.

Als ik daar dan zo zit, vallen me na een poosje een aantal dingen wel op:

– zeer veel dames dragen short shorts, met of zonder zwarte panty
– of ze dragen rokjes/jurkjes
– of van die jumpsuits/rompersuits
– zowel jongens als meisjes dragen hoeden, van die Suzanne Vega in ‘Luka’-dingen
– en een hoop jongens en meisjes hebben van die rare ouderwetse housebroeken, van die MC Hammer-dingen, aan

Verder liepen de meeste mensen op gympen of slippers, ik heb maar drie dames op hakken gezien en maar één iemand op stiletto-platforms.

Ik zag buitengewoon veel zwangere vrouwen, van een knussig vijf-maanden-buikje tot ready-to-drop-your-sprog.

De fake tattoos wierden telig of tierden welig, in elk geval zag ik er reuze veel! Ook gemaakt door de mannen van ‘potattoo’-kar die aardappelstempels maakten en die op je lijf plaatsten, onder het genot van een keigezellig muziekje en commentaar over de pijn, de opoffering en de Kunst.

Ook leek het wel alsof het merendeel van de festivalgangers ouder was dan 25. Niet dat dit erg is, maar wel opvallend. Ik snap ook wel hoe dit komt: de gemiddelde zestienjarige zit op een doordeweekse vrijdagochtend om elf uur zich dood te vervelen bij biologie, aardrijkskunde of economie. Niet met z’n creditcard achter een bureau te hopen dat de manager niet net langszeilt.

Verder wil ik even kwijt dat de sfeer er behoorlijk in zat, dat de chai van de Oxfam stand niet te versmaden was en dat ik nu ineens niet meer zeker weet of ik volgend jaar wel of niet ga…

Dit alles werd mogelijk gemaakt door Baardmans. Hij reed me twee keer heen en weer zonder klagen. Dankjewel. Je bent best een lieverd. En Le Tres Sexy.

Posted in: Uncategorized