kouw doet een luxe Lowlands – dag 3

Posted on zondag. 21 augustus 2011

1


alias:

de dag dat we niet gingen.

Ik had mijn vorige blog nog niet gepubliceerd of mijn telefoon gaf aan dat mijn moeder een sms had verstuurd. “Waar zijn jullie? Xx mama” Dus ik sms terug: “Thuis, net wakker.”
Het bleef daarna stil.
Dus ik bel. Want dat doe ik dan.
“Wat is er?”
TW heeft heimwee. Hij brult. Hij heeft verdriet. Hij slaap wel heel goed – moegestreden van het huilen waarschijnlijk. Kunnen we hem niet meenemen naar Lowlands? De koek is echt op voor het kleine mannetje.
Ik barst in huilen uit. Dit vreesde ik al. Ik maakte me de afgelopen dagen al flink zorgen: TW is eenkennig. Best flink ook. Ik hoef de kamer maar uit te gaan en hij jankt alsof hij er een fortuin mee kan verdienen.

Dus trommelde ik Baardmans uit bed, douchte me en we vertrokken zonder ontbijt naar Casa di Mama en haalden TW op.

Lowlands is voor ons voorbij. Ik krijg af en toe een pushbericht: Antwerp Ska Orkestra (geen spelfout) begint over 15 minuten in de Lima. De Staat begint over 15 minuten in de Grolsch. Ik vind het jammer dat ik ze niet zie/hoor. Maar mijn kind gaat voor.

Ik heb er wel over nagedacht baby-oordoppen mee te nemen (ja, die zijn gewoon voorradig in Casa di Mama) en hem in een draagdoek mee te nemen. Geen goed idee. Jammer. Ik had Skunk Anansie heel graag gezien, het had de boel full-circle gemaakt. Vandaag staat in het teken van TW. En dat is ook helemaal prima. Want Skin is gezegend met een grote mond, maar lacht niet zo lief naar me als TW dat doet.

Posted in: Uncategorized