kouw doet een luxe Lowlands – dag 2

Posted on zondag. 21 augustus 2011

0


 

Wederom een lijstje, want wel zo makkelijk:

– Laat vertrokken en Agnes Obel gemist. Niet zo heel erg.
– Een iemiemienie stukje Eefje de Visser. Wat ik hoorde was leuk, misschien zien we haar nog eens ergens anders
– Junip, wat ik zo graag wilde zien viel erg tegen, waarschijnlijk omdat het geluid niet zo best was
– Dewolff voor ons echt een ontdekking, eerder revival dan vernieuwing. Baardmans was zeer gecharmeerd van de Doors-Zeppelin-Floyd-Beatles achtige sound
– Will & the People. Ja. Whoohoo! Blijheid: reggae, ska. Madness met The Police met Marley. De punkers en blowers stonden hier lekker te feesten. En wij dus ook.
– Flogging Molly. Tsja. Ze deden hun ding en brachten het. Maar ik bracht het niet en we vertrokken vroeg om in de tent te kunnen staan bij:
– Seasick Steve. De man is fucking legendary. Geen woord overdreven. Wat een show! En niet alleen Steve, die ruig charmant is, op zijn afgeragde instrumenten speelt, een (mooi!) meisje op het podium vraagt en een romantisch nummer voor haar zingt en ons meeklappers het zwijgen oplegt, maar ook de drummer. Die drummer is ont-zet-tend goed.
– Een klein stukje Cloud Control. Was best leuk, een beetje U2-achtig.

We liepen nog wat over het terrein, aten een broodje, dronken yoghurt shakes en besloten naar huis te gaan. Baardmans was het zat. Zijn goed recht. Ik was het immers gisteren zat.

Of we vandaag gaan, weet ik nog niet. Antwerp ska orchestra, De Staat, Skunk Anansie, Lykke Li en LAMB wilde ik eigenlijk nog wel zien. Maar voor Baardmans zit er behalve het ska orkest niks bij. Toch zal hij wel gaan als ik het vraag. Maar ik mis TW. En TW heeft het niet zo heel erg naar z’n zin bij opa en oma, hij huilt veel en raakt in paniek als de Nonna uit zicht raakt. Dat zit me niet helemaal lekker.

Straks als Baardmans wakker is, maar even overleggen.

Posted in: Uncategorized