Hard gewerkt

Posted on donderdag. 11 augustus 2011

2


Eigenlijk schrijf ik niet veel over mijn werk. Het is dan ook geen opwindende carriere waarbij je veel interessante BN’ers ontmoet, aan je voeten uit een helicopter hangt of dagelijks met dood en gevaar wordt geconfronteerd.

Maar de afgelopen twee weken heb ik met mijn collega’s wel een collectie van 40.000 boeken mooi gemaakt in onze nieuwe bibliotheek.

Alles is nieuw: de kasten voor de boeken, de twee tijdschriftenwanden, de balie, de zelfuitleen. Het marmoleum. Is nog stoffig, overal staan meterbakken, liggen foam strips die de boekensteunen hebben beschermd en staan blauwe, rode en grijze cassettes waar tijdschriften in hebben gezeten.

Toch zie je al hoe mooi het is. De lichte ruimte, de vele, grote ramen. Geen automatische zonwering maar rolgordijnen zodat we zelf invloed hebben op de hoeveelheid zon en schaduw.

Na al het bloed (ja, echt! Die cassettes gaan soms stuk en dan snij je je vingers er aan. Auw), zweet (sorry, guys) en tranen (vanwege het bloed) dat nu in deze bibliotheek zit, ben ik echt een beetje trots.

En omdat het straks een semi-openbaar gebouw is, mag je zo komen kijken! Leuk toch?

getagged: ,
Posted in: Uncategorized