Droom

Posted on vrijdag. 29 april 2011

0


Al sinds ik op de mavo zat (ja, ik ben een mavo-miep) droom ik van reizen met een busje. Door Scandinavië, Ierland, Frankrijk en Italië, maar vooral door Australië en misschien zelfs wel door Amerika. Het liefst in een Volkswagenbusje, al dan niet beschilderd met bloemen of vette graffiti.

Daar zou ik dan fantastische avonturen mee beleven: de wereld zien, kampvuren aanleggen, geweldige mensen ontmoeten en daar dan prachtige verhalen over schrijven. Het liefst samen met een gezellige meneer die dan gitaar zou spelen en een vetkuif zou hebben en een beetje stevig zou zijn, net als ik zelf. Onder het motto van ‘Stevigerds unite!’

Die droom was een beetje weggezakt. Ik vond een ontzettend lieve man na een afschuwelijke tijd op de havo en het hbo. Een lange, ontzettend slanke lieverd. Zonder kuif. Ik ging een beetje werken, eerst hier, daarna daar. Hij ook. Heel gewoon. Zoals iedereen dat eigenlijk doet.

We kregen er een klein mannetje bij en ik werk nu minder en daardoor heb ik meer tijd om na te denken. @LogPoes linkte Kickstarter en daar vond ik een project waarvan ik helemaal enthousiast werd. Ik zie het helemaal voor me.

Helaas is mijn lange, slanke man niet van het reislustige type. Maar dan ook echt niet. Na vijf weken Australië was ik helemaal klaar om tegen m’n moeder te zeggen dat ze ons huis maar op de markt moest gooien en behalve mijn babyboek alles maar op Marktplaats moest zetten. Baardmans was ontzettend klaar om naar huis te gaan. Die verlangde naar een ‘drizzly day in the Dorpsstraat’.

Maar dit filmpje maakt wel dat die droom weer keihard terug is. Internet is dan ook niet je beste vriend. Terwijl TW sluimert, zoek ik het internet af naar Volkswagenbusjes en bekijk ik de opties voor thuisscholing en het financieren van zo’n project. Ook al weet ik zeker dat Baardmans echt helemaal niet weg wil. Die vind een vakantie van vijf weken in een vreemd land dus lang zat.

Jammer.

(nu niet allemaal gaan lopen commenten dat ik van Baardmans af moet, he? want hij mag dan niet reislustig zijn, hij is verder vrij ernstig de bom)

Posted in: Uncategorized