Eerlijk delen

Posted on zondag. 30 januari 2011

0


Baardmans is programmeur. Dat is niet alleen zijn werk, maar ook zijn hobby. Soms zit hij uren achtereen met z’n laptop aan tafel, in serene stilte gehuld. Wat hij doet is me een raadsel. Soms krijg ik een boeiende one-liner toegeworpen, meestal in de trant van: “Hij is nu 1,37 seconden sneller!” Waarop ik altijd maar heel enthousiast reageer.

28 december gebeurde er iets vreselijks. Baardmans laptop crashte. Normaal gesproken niet zo’n probleem. Baardmans is immers een echte doe-het-zelf-computer-expert en krijgt de boel altijd weer aan de praat.

Behalve deze keer.

De laptop is bij de dokter en wordt op de intensive care verzorgd. Tenminste, dat hoop ik, want ik heb grootmoedig gezegd dat mijn laptop gebruikt mag worden. Wanneer Baardmans maar wil.

Het blijkt nu wel dat ik heel veel ‘even snel wat opzoek’ en ‘even snel wat scan’ of ‘even wat foto’s van TW op de website zet’. Ik word lichtelijk gestoord van het steeds moeten vragen of ik dat dus ‘even snel’ mag doen.

Het is zondag. TW doet (eindelijk) z’n middagtukje (dat kind is bepaald geen slaper, overdag) en Baardmans is een spel aan het doen op de Wii. Hierdoor ben ik beestachtig productief: het fotoboek voor een oma is af, TW’s geboortelijst is klaar, ik heb wat rekeningen betaald, wat mail verwerkt en een fantastisch idee voor Een Project opgedaan en onderzocht.

Dat eerlijk delen heeft dus zo z’n voor- en nadelen.

Maar ik hoop wel dat we snel een verlossend belletje krijgen van de assistente van het hoofd computer-chirurgie…

Posted in: Uncategorized