Groen-geel monster

Posted on maandag. 17 januari 2011

2


Ik probeer al de hele week een onderwerp voor een blogpost te bedenken en er komt bijzonder weinig. Het feit dat er een slijmerig monster (die je vast nog kent uit ‘Ghostbusters’) zich van mijn voorhoofd, achter mijn ogen langs en dan via mijn oren naar buiten probeert te pulseren helpt hier ook niet bij.

Op het moment is het erg druk in mijn hoofd. Dat is meestal zo als ik me niet helemaal lekker voel. Ik kan me dan niet zo goed concentreren en dan blijft alles ontzettend ongrijpbaar.

Toch levert ook doelloos en ongrijpbaar denken nog wel eens wat op. Zo weet ik nu wat ik als tatoeage wil en waar die dan moet komen (ik ben nog niet helemaal uit welke stijl het dan moet worden en wie het gaat doen en of ik wel dapper genoeg ben om het werkelijk ook echt te doen, want het doet niet alleen pijn, het is ook zo’n ding dat je voor altijd zult hebben).

Wat ik niet weet is wat ik nou toch eigenlijk moet met dit leven. Een lief vriendje linkte ooit naar een XKCD over twee studenten die vertellen over wat ze willen worden als ze later groot zijn. De een wilde doorstuderen, de andere vuurtorenwachter worden.

Uiteindelijk ben ik jaloers op beide. Begrijp me niet verkeerd: biebmiep zijn is echt ontzettend leuk. Zelfs met een kop vol snot en een bonkende hoofdpijn krijg ik nog een kick van het vinden van artikelen over leermoeilijkheden en ontwikkelingspsychologie.

Maar het maken van een perfecte macaron lijkt me ook ontzettend bevredigend. Of een dyslectisch schoolkind een handvat geven om zelf een tekst te lezen. Dat lijkt me ook onwaarschijnlijk stoer.

Stoer ja.

Mini-appeltaartjes zijn stoer.
Een onzekere tweede-klasser helpen met het leren van een geschiedenisproefwerk is stoer.
Het vinden van  dat ene artikel over de invloed van Brede Scholen op leerprestaties is stoer.

Maar het is allemaal wel erg vermoeiend om uit te zoeken wat je nou precies moet
Nou, eerst dat monster maar eens uitdrijven. En er een lekkere snack tegenaan gooien. Mocht ik er uit komen, in m’n uppie, dan laat ik dat hier weten. Ook als het niet lukt trouwens.

Posted in: Uncategorized